the rebirth of mai kiap

Jag som skulle ta det lugnt igår, well så bra gick det! Däremot är jag förvånandsvärt obakis idag trots flertalet glas vin och öl. Jag Rocky och Elin blev bjudna på thaimiddag hos Rockys kompis som jobbar här i stan. Han bodde tillsammans med sin kille i en skitfin lägenhet som jag absolut inte kommer ihåg vart den låg. Det var supertrevligt, vi satt mest och snackade om skillnaden mellan thai och svenska och hur jävla krångligt det är med det thailändska språket. Till exempel hade jag inte en aning om att de har olika formuleringar beroende på om man är kille eller tjej, och om man skulle råka vara lesbisk så har man ännu mer olika ändelser. Vilken jävla soppa. Jag lärde mig också att man absolut inte får säga nej till alkohol om en thai bjuder för det räknas som extremt ohyfsat. Så efter ett antal väldigt artiga timmar så stack vi till thailändska tigern där vi trodde att det skulle vara gaykväll men det visade sig att de hade tagit dit två "superstjärnor" från thailand istället så det blev ingen gaykväll. Fast det var ändå trevligt trots att den ena av "superstjärnorna" ville att jag skulle följa med honom "backstage" som visade sig vara ett skitlitet sunkigt omklädningsrum. Hur som helst sa jag prompt nej men han följde ändå efter mig hela jävla kvällen och bjöd på öl. Senare när han till slut insåg att jag hade pojkvän (han kunde inte många ord på engelska så han var en aning svårfattad) så pekade han på sitt hjärta och sa att "you bloke mah haart". haha, jag lever på att krossa små thaipojkars hjärtan! Men det var väldigt kul att hänga med elin och rocky trots att vi missade sista tunnelbanan och fick leta högt och lågt efter nattbussen så att vi kom hem väldigt sent.

Och nu är det bara 3 ångestladdade dagar kvar tills jag äntligen får åka hem till kära pite! wohow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback