"jävla snåla jävel"

hej blogg. Idag har jag nästan dött i längtan efter min kära Tone. Men nu är mamma äntligen hemma! Manikyrprovet gick som smör..hade överpluggat som vanligt men hej hellre det. I aced that sucka!

Håller på att förbereda mig på en springrunda för mamma måste ju hålla sig i trim. Jag kan ju inte spendera all ledig tid med Tone, även om jag skulle vilja. Fick till och med pengar tillbaka för henne så jag hade tänkt köpa ett fint hem som hon kan glida runt i..okej kan jag sluta prata om min laptop som om det vore en människa? Och kan jag sluta referera mig själv som "mamma"? Och kan jag sluta fråga frågor som uppnbarligen ingen kommer att svara på?

Det har varit en hård dag. Jag kan bara återkomma till den korpulente, överförfriskade mannen på T-banan som hojtade fast mig med ett "ursäkta damen!.URSÄKTA DAMEN..Kan du dra för mig också?" Med damen menade han tydligen mig och med "dra" menade han mitt t-banekort. Jag besvarade mannens påflugenhet med ett uttryck mina stockholmsvänner inpräntat i mitt vokabulär; "Skulle inte tro det". Mannen svarar; "Jävla snåla jävel". Efteråt började jag fundera på vem det egentligen var som var den snåla jäveln. Jag som vägrade mannen en gratisresa, eller den påflugne gubben som inte orkade dra sitt alkoholiserade arsle 2 meter till pressbyrån och köpa en biljettjävel för 20 spänn. Hm, food for thought.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback