dire straits

Jesus i min lilla låda, times they are a troublesome. I alla fall i Larsson-Pahlin hemmet. Det började med att Norge slutade behöva elektriker så både jag och Palle är arbetslösa. Det har aldrig hänt och jag måste säga att vi trodde nog båda att risken för att det skulle ske var obefintlig. Tyvärr så hände det och jag har tvingats söka jobb på aditro, inte den mest idylliska situationen men vi har faktiskt två katter att föda, synd att de inte var barn, då hade man kunnat sätta dem i arbete.
Jag har haft lite panik över detta, men Palle har intalat mig att det inte finns någon anledning att oroa sig, och jag intalar mig själv att oh well, det kan åtminstone inte bli värre!
Jag ska på arbetsintervju den 8:e maj i Luleå som jag ser fram emot, jag hoppas bara att jag inte framstår som den desperata jävel jag är och kommer att vara ännu värre tills dess. HEJ KAN JAG FÅ JOBBA HOS ER SNÄLLA KAN JAG FÅ JOBBA HOS ER!!! LET ME WORK! *tear*

Jag hade så många planer, jag skulle resa runt i sommar, men jag har insett att det förmodligen inte kommer att bli så, det gör ont i själen. Inte för att Pite är fy skam på sommaren. Men ändå. Det är bara att bita i det sura äpplet och hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback