Livet är hårt mot de mjuka

Kom just hem från en ny förnedrande dag på arbetsförmedlingen. Jag fick just veta att jag måste vara helt arbetslös i 90 dagar för att kunna få starta eget bidrag. 90 dagar räknat från den dagen jag skrev in mig eller? Nää, från den dagen jag kom hem från thailand så typ nu. Men det är ju lugnt så länge jag får a-kassa eller? Nääämen det får jag ju inte så kommer det ens vara möjligt att vara helt arbetslös i 90 dagar, förmodligen inte. Och allt för att jag är 24 och inte 25. Jag önskar att det fanns någon annan instans som man kunde söka starta eget bidrag från men det verkar inte som att det finns något. Det gör mig arg, arg och förtvivlad. Men som tur var så informerade min handläggare om att de faktiskt sökte på aditro, tack handläggare, det hade jag ingen aning om.
Fan att man vilja bo precis där det inte finns jobb, eller människor som peppar en. Jag behöver inte höra att det är jobbigt att starta eget, det är inte som att jag trodde att det skulle bli en picknick i parken. Men så är det när man är 24 och inte 25.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback