sawadee kaa bloggen

peng pang pii hoo maa apa-apa
okej, jag ska inte forsoka skriva hejn pa thai. Det hade varit coolt men tyvarr sa ar jag inte sa bevandrad i det thailandska spraket. Jag kan nagra ord:
hej- sawadee kaa
tack- kap kun kaa
dra du at helvette, idiot och dylikt- dop lee an lee (kan vara felstavat men det ar sa det later)
skynda, skynda- leu leu!
mai kiap- chop sticks
luk chang- bebis elefant

som du ser bloggen sa ar mitt ordforrad begransat men dock valdigt anvandbart.

Palle har lart sig om den thailandska solen. Han ar nagat mer aggressiv an den pa var sida av planeten och tycker sarskilt mycket om nar hud borjar falla av sina undersatar.

Jag har lart mig att buckets ar gott men farligt da de har en tendens att gora folk till imbiciller.

Jag har ocksa lart mig att slash hade en tamligen lycklig barndom och att john cleese ursprungligen hette john cheese men att hans far bytte namn pga dess fanighet. mycket bra lasmaterial i hejn bungalown!

imorgon ska vi aka till koh tao och snorkla! Jag ar skitpeppad for man har hort hur javla fint det ska vara dar! vi maste upp fore faan men det gor inget, vad gor man inte for att fa andas i en liten liten tub under vatten och peta pa sjogurkor?

Ingela, out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback