Sovmongo

Jag vaknar upp mitt i natten, klockan är kanske runt 05-tiden jag var för trött för att kolla efter. Jag märker att Palle står och hukar sig vid fönstret, när detta samtal utspelas:

palle: (från bakom gardinen): Dom kommer! Vi måste skynda oss!
Jag: suck, vilka är det som kommer?
palle: Men pressarna!
jag, irriterad: var det pressarna i din dröm palle?
palle, också märkbart irriterad: Jaaa!
Jag, extremt irriterad: hhhheeeeeeehhh (det var ungefär så min suck lät) palle, går för fan och lägg dig!
Palle: irriterat läte

sen stod han bakom gardinen ett tag tills han till slut kommit fram till att det var säkert att gå och lägga sig igen.
Vi hade tydligen pressar i taket som skulle pressa sönder oss om vi inte ställde oss bakom gardinerna. Och jag var så korkad att jag inte fattade det. Jag kunde ha tagit livet av oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback