escapades

Hej blogg
Igår firade vi 2 jubilarer på deras respektive födelsedagar. Lorre som blev starka 44 och ola som blev ringa 25. Lorre fick en pava smirnoff och Ola, som vi inte visste fyllde år,  erhöll en aktuellt rapport plus medföljande dvd och en kinderöveraskning. Jag tror aldrig nån har blivit så glad för en present.. plus att Ola faktiskt fick äran att spöa mig grundligt i singstar. Jag skyller på ölen och att Ola förmodligen spenderar varenda vaken sekund med det där jävla spelet. Bitter? mycket!

utekvällens nota stannade dock på plus minus noll då en av palles arbetskamrater förpassade mig till black jack bordet där jag satt med ett förvirrat uttryck tills hans andra kompis sa att jag borde spela upp hans pengar. Och jag är ju inte den som inte tar chansen att få spela bort en stackars elares hårt förvärvade slantar. Hur som haver så slutade jag när jag låg 100 spänn plus för att jag, till skillnad från en hel del andra spelare (inklusive min sambo) runt det där bordet, vet när man ska sluta. Sofia hade varit stolt!

kvällen slutade med att vi sov över hos nator igen. Den där soffan är förvånandsvärt bekväm. Tyvärr så lämnade vi vår lille kompadre med 38 graders feber och extremt svullna halsmandlar. Hoppas mamma monica styrde upp nå soppa.

Sitter och knåpar på en frågesport som ska bli vårt tidsfördriv då vi åker till lusekoftornas förlåvade land. Det kommer bli spänning av sällan skådat slag! akkuratt!

Kommentarer
Postat av: Läsare nr 2

Härlich Ingela!! Bra med frågesport så vi får nåt att göra, är ju inte sådär jätteroligt annars att sitta i bilen i typ 8 timmar... Det är en del av resan jag INTE ser fram emot, särskilt inte vägen från pajala till kilpisjärvi! Ska nator med?

2009-03-01 @ 18:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback