Happy namnsdag!

Idag har jag namnsdag, Brukar aldrig fira, det är ju ingen bedrift att råka heta ett namn som någon skrivit upp på en dag i almanackan. Men det är alltid kul att låtsas att man har en egen dag..eller egen jag måste ju dela..med "Ingegärd".  ibland undrar jag varför min mamma döpte mig till Ingela. varför döper man en bebis till något som mest 50-åriga tanter/politiker heter? Och varför berövar man ett barn möjligheten att få en påhittad beskrivning av det namnet på en mugg? Och varför döper man ett barn efter världens mest irriterande sång? Okej jag kanske inte var född då Robert Broberg författade denna hiskeliga kärleksförklaring till min namne.. Men hon borde ha vetat!

Igår såg jag Borat filmen. Jag tror jag hade för höga förväntningar. Den var rolig det var den men Jag hade velat veta vilka scener som var helt påhittade och vilka som var på riktigt. Jag hade önskat att hela filmen varit på riktigt men tyvärr. Därför får den bara 3½ poäng av mig.

Såg även "thank you for smoking" i helgen. Den var ganska bra men jag undrar lite vad poängen var. Antingen var hela filmen satirisk på det sättet att de ville att folk skulle sluta röka, eller så ville de uppmuntra folk till att tänka själv och ignorera medicinska fakta. Jag vet inte men 3 poäng får den i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback