Metallica in my heart foräver

Jag tror inte jag förstod riktigt hur sjuk hejn resan skulle bli. I onsdags var vi ut och söp vilket resulterade i att när vi skulle pallra oss upp klockan halv sju på morgonen så var samtliga av oss fortfarande fulla. Det var så jävla nära att vi skulle skita i allt och bara sova ut istället men nån liten röst i mitt huvud sa åt mig att "sova kan man göra i graven". Så jag och Palle lämnade en trynande nator och begav oss till stadion. Kön var inte så blodig när vi kom dit men det rådde viss förvirring om vart kön egentligen började så vi ställde oss där vi tyckte att det såg ut som att den slutade. En halv sekund efter det kommer en ilsken liten grabb och fräser "jag har falktiskt stått här sen i fredags ni kan ju inte bara ställa er först" då hade vi råkat ställa oss först, haha oops! Så vi letade upp det riktiga slutet på kön och tällde oss där. Då stod vi ungefär i mitten av den befintliga kön. 5 minuter senare kommer en vakt och säger att de ska dela på kön, då hamnade vi plötsligt kanske 10 pers från början..yeeees. Sen var det bara att vänta, vilket gick väldigt bra till en början, vi satt och spelade kort, snackade med en kille som hade bestämt sig för att gå ensam. Allt var fridens liljor tills moder natur bestämde sig för att spela oss ett spratt med ett spöregn som inte gick av för hackor! Det regnade över hälften av tiden vi väntade och det var så satans kallt. Typ klockan två eller nåt kommer vår pigge vän nator in på ett bananskal med en en macka, så han fick stå kvar i kön den jäveln:)
Sen släppte de in oss och då var det bara att satsa. När man väl kom fram till främre delen av stadion och lade sina smutsiga händer på staketet började man uppskatta tiden i regnet. Jag bara stod och tittade på scenen och fattade nog  inte riktigt vad som skulle hända. Helst inte när man tvingades lida genom en timme HIM. Gud vad jag hatar love metal! De blev i alla fall utbuade av främre delen av publiken. När Ville kastade ut sin handduk så kastade de bara tillbaka den haha! Lite barnsligt, jag buade absolut inte men det var ganska kul att se. Jag menar varför lägger man HIM som förband till metallica? De är ju inte ens samma genre.
Sen när det äntligen hände så stod jag som förstummad. Det ända jag kunde tänka var "Im not worthy, Im not worthy". Sen stod man där och tittade rakt in i deras ögon så började man smått inse att jag står några meter från det bästa bandet i världshistorien, hur coolt är inte det? Dom var skitbra, jävlat etta! Och de körde bara gamla underbara låtar. Sen att de smög in No leaf clover tyckte jag var hur bra som helst! Trots att den fick halvkassa recentioner sen men skit samma! Robert var brilijant, jag vill gifta mig med honom och få små apbebisar.
Jag tycker att det är svårt att säga vilken låt som var bäst, jag tyckte att alla fullkomligt regerade men One var nånting speciellt bara för att jag tjatat om att höra den live, och jag har aldrig hört den låta så jävla bra! Efter lite mer än hälften gick vi bakåt för att Palle och Nator ville höra låtarna bättre men jag tyckte som om att stå mitt framför högtalarna och känna rytmen från basen och trummorna. Så jag stod kvar ett tag och sen sa jag hejdå till staketet. och det är sant att man hör bättre längre bak men det är inte alls samma känsla tycker jag. Å det känns så tråkigt att det är över på nåt sätt, det var så fruktansvärt mäktigt. Sen var jag en hårsmån från att fånga ett plektrum som en annan tjej snatchade åt sig. Jävla irriterande.
Sen när man väl skulle gå ut så tittade man bak på publiken och såg hur jävla mycket folk det var, då kände man sig ganska liten. Att vänta i 12 timmar är nog inget jag skulle göra om någonsin för nåt annat band. Eller ja om metallica kommer tillbaka så gör jag definitivt om det. Men då ska jag ha med proviant och ett paraply. sen efter konserten skulle vi hitta nåt matställe så är allt stängt! När jag vaknade igårmorse så mådde jag så dåligt, det kändes precis som att jag var bakis.
Jag försökte ta lite bilder med min urusla mobil men det syns knappt nåt. Jag lägger upp några nu sen norpar jag några från Palles som blev mycket bättre.

Bild 1. Palle i sin poncho
Bild 2. Palle peppad inför insläppet
bild 3. Första anblicken la våra smutsiga tassar på stängslet
bild 4. Hello speakers!
Bild 5. Hello Kirk! (I love you have my babies)
Bild 6. Ser inte ens vem det är, tror det kan vara James (Have my babies)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback