yey intranet!

Efter drygt en månad lyckades äntligen brebbajsbolaget peta in internet i huset vårt. å en sån lycka! Nu kan jag äntligen förmedla min visdom till folket genom denna välbesökta bloggsida! varsågod världen, varsågod.

Huset ser fortfarande ut som en trombs bitch men det går sakta framåt. Mitt sovrum ligger numera i gästrummet som inte har en enda yta ledig för tillfället. Vi skulle få en målargubbe att fixa resten av tapetseringen för vi insåg att det skulle ta jävulskt med tid nu när palle jobbar i Aitik. Nämen han gjorde nästan hela hallen före han bestämde sig för att han inte ides göra det. Dessutom gjorde han ett halvtattigt arbete med den hallskrutt han gjorde. Så nu ska vi försöka med en annan snubbe, som verkar aningens mer angagerad.

Den här helgen kommer att gå i byggarbetarens tecken, som föregående helger också råkat gjort. I byggarbetets ära så skrev jag en kort historia om snickarkarln.

Det var en gång en snickarkarl som snickrade hela dagen lång. Han behövde ingen som hjälpte honom ty han kunde minsann snickra helt på egen hand. En dag kom den lokala byfånen och frågade om snickarkarlen behövde hjälp. NEJ! FÖR BÖVELEN! JAG BEHÖVER INGET QUINNFOLK SOM GÖR OM OCH GÖR FEL!" Utropade snickarkarlen så att hans mandom nästan sprack. Detta sände skamset iväg byfånen med en väldans fart. Varpå snickarkarlen sjöng sin snickarsång; "En snickarkarl är jag, jag snickrar varje dag, och när jag inte snickrar så snickrar jag ändå!" Så gick solen ned över ännu en produktiv dag, fylld av bräder, spik och stolthet.

Byggarbete gör en galen, därför lämnar jag er med detta


Kommentarer
Postat av: Ida

HYSTERISKT roligt faktiskt! Haha! :D Om ni behöver en målarkludd som gör ett ordentligt jobb, och som inte bara kan på helgerna (eftersom han är arbetslös) så give me a call så får du rilles nummer :) Ha det!

2008-12-08 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback