En obehaglig sanning

Jag och Palle bestämde oss för att se "an incinvinient truth" igår, Al Gores film om vad vi gör med planeten. Jag visste att jag skulle gråta..och grät gjorde jag..hela filmen. Det är dags för förändring, annars kan vi hälsa hem. Om man bara ska se en film under hela sin livstid så borde det vara denna. Jag blir så förbannad eftersom att folk borde veta bättre, jag borde vetat bättre och USA borde definitivt veta bättre.
Tyvärr kan vi inte gå tillbaks i tiden, vi kan bara se framåt och jag hoppas att folk får upp ögonen för det här..annars är allt vi gör förgäves. Att vara snygg, att ha en karriär, att ha ett fint hem, att ha en cool bil, det spelar ingen roll  om vi inte har en planet att vistas på, varför fattar ingen det??

www.climatecrisis.net
Se "an inconvinient truth" NU

Jag skulle gladeligen lägga upp en bild på det vinnande paret Ida, tyvärr har kapitalistsvinen Pixbox kommit på att man ska betala för sitt bildutrymme och hej, det tänker jag inte göra. Så om en månad kanske:)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jameh, lägg ut den i bloggen :) Dock har jag ju sett lite fler bilder nu på Elin R's pixbox :) Fan vad ni var läckra! Galet kreativt, på enbart bra sätt :) jag är imponerad. Och du, jag ska apselut se den där filmen efter ditt tips!

2006-11-06 @ 17:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback