I am Jacks burning sense of accomplishment

Idag släppte jag arbetslöshetens bojor, förhoppningsvis för gott då jag meddelade arbetsförnedringen att jag fått heltidjobb. Elisabeth måste ha dragit en lättnadens suck då hon fuckat upp för mig big time. Men nu är tid för förlåtelse, nu är tid för att släppa gammal skit och se framåt mot nya tider.
Sofia, min norska torska, tipsade mig om en måbra bok, att välja glädje, man skulle kanske kunna tro att det mest innehåller en massa psykologiskt dravel om självkänsla. Det gör den! Men aj vad mycket som stämmer in på mig. Varför väljer man att vara ett offer? man vill bara att folk ska tycka synd om en och klappa en på huvudet. Men varför fortsätter man vara offer när man aldrig uppnår den effekt man strävar efter? Allt handlar om att skapa skamkänslor hos andra människor så att de ska se hur jäkla synd det är om mig. Men hur ska man kunna vara lycklig om skamskapandet bara leder till skuldkänslor?
Jesuschristmonkeyballs vad livet kan verka komplicerat!

idag är en bra dag i alla fall, och nu börjar helgen hägra vid horisonten.

Kul att höra av dig Nobban:) har du en blogg eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback