Lilla gumman

Jag tycker att det borde finnas en lag mot att folk får kalla sina medmänniskor för "lilla gumman". Idag när jag försökte förklara för en kund att han hade ett signalproblem så blev jag tilltalad med detta epitet. och helvete vad man känner sig liten bara av att någon yttrar de orden. Men jag svalde min ilska och förklarade för gubbjäveln att när alla kanaler på en frekvens plötsligt försvinner och det dessutom kommer fram själva tecknet för signalproblem, så är det faktiskt ett signalproblem. När han ändå inte trodde mig så lurade jag honom att det var boxen det var fel på och sålde honom en ny. Jag tror att människor, speciellt män, beter sig helt annars mot tjejer i telefon än om det varit en kille. Killarna på jobbet har ex aldrig fått frågan "är det här verkligen teknikavdelningen?" Men de får däremot höra "Förra personen jag pratade med var en tjej och hon verkade inte veta vad hon pratade om". Fast vi alla får precis samma utbildning. förra månaden skulle jag nog rivit upp himmel och jord över något sånt, men jag känner mig som vattnet på gåsen, nothing can touch me. I am untouchable!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jo, har faktiskt en blogg, är inte särskillt aktiv med att skriva i den dock. Ha de bra och hoppas vi ses nån gång framöver:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback