en ytlig, ytlig värld


Jag har funderat mycket på sista tiden kring ytligheter. Det är ganska svårt att undgå i mitt yrke, det är ju mitt jobb att snygga till folk. Man kan bli väldigt less på att bara tänka utsida, samtidigt som jag vet att mår man bra med sitt yttre så ger det mycket till ens självförtroende. Man kan verkligen ljusa upp någons dag med något så enkelt som en sminkning. Det låter väldigt ytligt, men det är också ett val man gör. Jag struntar fullständigt i om en person inte bryr sig om sitt yttre, bara man trivs med det. Jag tycker inte alls att man är en svag människa för att man gillar att slänga på sig ett lager smink varje morgon. Det är en ytlig, ytlig värld men det är inget konstigt med det. I djurvärlden spelar utsida också en stor roll. Det är inte den mesigaste, skruffigaste tranan som får alla tranbrudar precis.
Jag älskar mitt jobb, och mina arbetskamrater. Jag hoppas verkligen att jag får stanna.

Kommentarer
Postat av: Rahkola

Hej Ingela! och även Palle. Nu håller jag på att packa mina saker för att bege mig söderut. De är inte annat än att jag känner lite vemod inför att åka hem. Är alltid så kul att komma hem och hälsa på. Skitkul att träffas!! Om ni har vägarna förbi Uppsala är ni mer än välkomna att sova hos mig.

Skönt att mitt problem hos er "löste" sig =)

Kram på er era små skruttungar!

2008-10-27 @ 16:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback