Inte får man snatta inte

Idag hände en kul grej på jobbet, eller kul men något som avvek från det normala. Jag hasar mig upp för trappen och gör mig mentalt redo för att starta dagen då en extremt risig kvinna står och smyger vid estee lauderstället. -Hej? Försökte jag varpå den uppenbarligen påverkade kvinnan fortsatte sitt smygande vid testerstället. Kvinnan börjar hosta frenetiskt, hela affären stannar upp för det låter som att hon inom en snar framtid kanske skulle hosta upp en kennel. Efter det långdragna frustandet tar kvinnan upp ett läppstift och målar på sig det. Ann ser till sin fasa detta och springer fram och tar av kvinnan läppstiftet; "Man måste rengöra läppstiftet när man provat!" Säger hon och bär stiftet till sopkorgen. Kvinnan ser osäker ut och börjar titta sig förvirrat omkring. Då, medans både jag och Ann ser på så plockar hon upp en hög med läppstift och mosar ner dem i sin ficka. Ann talar då lugnt och sansat om för kvinnan att om hon ska snatta så får hon faktiskt inte vara där. Kvinnan drar nån lögn om att hon trodde att man fick ta tester och lufsar ut ur affären.
Alltså, jag tycker inte att man ska dömma folk efter utseende men det fanns faktiskt inga tvivel om att den personen inte var i affären för att handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback