Top o´ the mornin!

Egentligen skulle jag bara slå på datorn för att ladda podela. Men jag tänkte att jag måste få skriva av mig om en grej jag verkligen funderar på. vart är alla duvungar?? Ibland poppar det upp anonser om det där 118100 och att man kan ställa frågor och fram tills nu så har jag tänkt; "pffff, varför skulle jag vilja fråga en okänd stackare i en telefonväxel någonting? Jag kan ju redan allt!". Men nu har de äntligen kommit på hur de ska få mig, de där jävla duvungarna. Vart är dom??
Jag tänker så här: Man ser ju aldrig en duvunge, så det kan vara så att de inte ÄR duvungar från början. De kanske går igenom nåt slaggs larv/puppa stadie men som något helt annat. Så det du tror är en sork eller en grävling..ja naturen är allt en lömsk älskarinna.


De döljer det väl, men på den här real life bilden så kan man se att  den här grävlingen har en tillstymmelse till vingar. Jag tror att det bevisar min teori. Ibland måste man försöka se bortom den sträva pälsen och de sylvassa huggtänderna.

Efter ett tag går "grävlingen" igenom någon slags metamorph för att till sist framträda som de smutsiga flygande råttorna som vi alla känner igen från diverse torg.

Kommentarer
Postat av: Rahkola

Mycket intressant och lite äcklig tanke. Detta kommer nog få mig att hata grävlingar lika mycket som jag hatar duvor. För allt som är släkt med duvor är inte värda mycket. Men om det nu är så att grävlingar är duvungar, vad är då grävlingsungar för nåt? bara mindra duvungar eller? Svara på de 118 100!

2009-02-10 @ 11:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback