Fulla cowboys

Jag går på stan, på väg tillbaka från lunchen då jag träffar på 3 killar i små cowboy outfits. De raglar gatan fram och blåser i små horn. Det är uppenbart att det är nåt slags studentjippo varav den extrema fyllan klockan halv två på dagen. Jag skrattar lite för mig själv och går in på jobbet. När jag kommer upp för trappen så ser jag att de tre kraftigt påverkade kofösarna kommer in i affären. De vill bli sminkade, det är en del av deras uppdrag. Den ena killen är så full eller nånting så att han måste bli uppbaxad av sin polare som inte är riktigt där ännu. Efter ett tag lyckas ändå påverkade cowboy nr 2 kläcka fram "du är ju schnyggggg, och DU är ju snyggggg!". Jag vet inte riktigt vem han riktade den kommentaren åt för hans huvud var riktat mot mig och hanna men hans blick var miljontals mil därifrån. Den andra killen försöker förklara tävlingen medans hans överförfriskade vän drar samma replik; "du är ju schnyggggg, och DU är ju snyggggg!". Nu håller killen på att ramla omkull varpå nån brud kommer och hjälper honom ut ur affären.

Om man ändå varit student, då är det i alla fall lite accepterbart att vara dritings mitt på dagen, med betoning på nästan.

Vad tråkigt att höra Ida, jag som hoppades att ingen skulle behöva må så dåligt någonsin.

Kommentarer
Postat av: Läsare nr 2

Hade just denna diskussion på valborg: att de är en enorm frihetskänsla att vara på picklurven på dagtid lite nu och då. Saker och ting är lite luddigare, lite roligare och man blir inte lika bakis dagen efter. Jobbigt är de dock om man blir bakis senare samma dag, men de brukar jag klara mig utan.

2009-05-07 @ 17:17:04
Postat av: Ida

Tack för omtanken sweetie pie! Önskar inte heller det för någon.. Om du vet nått jobb i Lule i sommar kan du ju alltid hojta, annars kan du komma och hälsa på mig i mitt gamla flickrum i Lassbacken efter 1a juni. Kwam!

2009-05-07 @ 19:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback